TERRENGKARUSELLEN STEINKJER

Terrengkarusellen Steinkjer består av flotte løyper i vårt nærområde med forskjellige lengder og vanskelighetsgrad fra gang til gang. Karusellen passer for alle da du selv velger om du vil delta i trimklassen (uten tidtaking) eller om du vil delta i konkurranseklassen (med tidtaking). Terrengkarusellen skal være en mulighet for befolkningen til å komme seg ut i naturen og mosjonere. Vi holder oss på ca 4 km og opp til 9 km på løypene. Terrengkarusellen denne høsten består av 3 løp.

Løp 1: 15. september : Bedringens vei ca. 5 km- Ny løype i starten!!
Start og mål er ved Skotvoldgruva, parkeringa til Oftenåsen. Løpet starter der stien til Oftenåsen starter. Pga graving og utbedringer på området har det nå blitt laget en ny vei fra parkeringa og oppover mot stiene til Oftenåsen. Vi følger denne nye veien oppover til vi kommer inn på den ordinære stien. Her  tar dere til venstre og løper nedover et stykke. Hold til høyre i krysset der det står skiltet til Bedringens vei. Følg så denne stien til du kommer til Storaunetleia, her holder du til høyre og følger stien oppover. Her er det skiltet mot Kitilmyrkrysset.  Når du kommer til Storaunet tar du til venstre mot Sagkorsen. Her følger du stien videre innover i skogen. Her  vil det være noen litt bløtere og mer gjørmete partier og vær obs på glatte røtter. Denne stien følger du et godt stykke og etter hvert vil terrenget begynne å åpne seg. Stien begynner etter hvert å gå nedover, her vil du komme til et stiskille. Her tar du til venstre som leder deg over det åpne terrenget og inn på en traktorveg/grusveg. Ta så til venstre inn på denne grusvegen. Dere kommer til et nytt kryss, her løper dere bare rett fram og følger denne vegen til dere kommer til Tranaskogvegen. Her tar dere oppover til venstre. Da er dere inne i den siste delen av løypa. Denne vegen følger dere helt til Skotvoldgruva. Dere løper inn i andre innkjørsel til skotvoldgruva og i mål. Løypa er kuppert og jeg vil si at den er middels  til meget krevende. Gode og vanntette sko er å anbefale.
Adressen til Skotvoldgruva er: Tranaskogvegen 57, 7718 Steinkjer

Resultatliste løp 1

Løp 2: 29. september: Figga ca. 4,5 km
Start og mål er ved det gule huset ved renseanlegget i Figga. (Der hvor Ti på Topp turen Figgastien starter). Følg stien langs elva og videre på traktorveg langs jordet. Her følger du traktorvegen helt du du kommer til gapahuken og Ti på Topp-posten. Hold til venstre forbi gapahuken og videre inn på stien mot Utsikten. Fortsett videre og hold til høyre inn i skogen. Du skal over en bekk og videre inn skogen et stykke. Hold til høyre opp kneika og ta til høyre inn på traktorvegen. Ta deretter til venstre inn på en ny traktorveg. Denne vegen tar deg gjennom gården på Ner-Lø. Ta til høyre inn på grusvegen som går bak Lø Idrettspark. Når du kommer ved kunstgressbanen tar du til høyre inn på stien som går langs jordet. Følg denne videre nedover en stund før du skal og holde til venstre ned mot en trimkasse. Deretter er det bare å følge denne stien helt til du kommer i mål ved det gule huset ved renseanlegget i Figga. Løypa er lett kupert og byr på morsomme variasjoner i terrenget. På de våteste og mest gjørmete stedene er løypa klopplagt.

Løp 3: 13. oktober: Sognleia rundt ca. 6,9 km
Start og mål er ved Skotvoldgruva, parkeringa til Oftenåsen. Følg merket sti mot Oftenåsen/Ainner vein, deretter følger du stien mot Sognleia. I Kitilmyrkrysset forsetter du mot Sognleia/Peilehytta. Følge stien videre skiltet mot Oftenåsen. Etter hvert kommer du til en bro og et kryss hvor du tar til venstre nedover Tranaleia. Følg stien og skilting til Skotvoldgruva hvor det er målgang. Løypa er forholdsvis tung og kupert, men underlaget er en drøm å løpe på. Gode joggesko er å anbefale. Adressen til Skotvoldgruva er: Tranaskogvegen 57, 7718 Steinkjer

Alle løpene har start kl 18.00!

Praktisk info

All deltagelse skjer på eget ansvar, og arrangør fraskriver seg alt ansvar for eventuelle skader og andre ulykker. Forsikring er frivillig, og kan bestilles på Bedriftsidrettens hjemmeside. Friidrettens lisens gjelder ikke på våre løp. Vi minner også om at all aktivitet i regi av Bedriftsidretten er underlagt NIF`s dopingreglement.

Priser
Medlemspris (medlem i et bedriftsidrettslag):
Hele karusellen (3 løp): kr 250,-
Enkeltløp: kr 100,-

Standardpris (ikke medlem i et bedriftsidrettslag):
Hele karusellen (3 løp): kr 300,-
Enkeltløp: kr 150,-

Smitteverns regler Alle som deltar er forpliktet til å forholde seg til myndighetenes smittevernregler. Hold god avstand (minimum 1 meter) og vis sunn fornuft. Er du syk ønsker vi ikke at du møter!

Påmeldingen åpner 1. september kl 12.00: Meld deg på her: https://signup.eqtiming.com/Pamelding/Terrengkarusellen-Steinkjer/g295.22129?Event=steinkjer

Tidtaking Vi benytter EQtiming som er en elektronisk tidtaking. På baksiden av startnummeret er det festet en tidtakingschip. Denne må ikke fjernes!

Klasseinndeling Dame og herreklasse i konkurranseklassen eller i trimklassen

Trimklasse De som skal delta i trimklassen bruker også startnummer, men har ingen tidtaking. Alle som skal delta i trim må ta kontakt med sekretariatet ved ankomst.

Startnummer Hentes ut løpsdagen i vårt sekretariat fra kl 17.00. Startnummeret er personlig og brukes gjennom hele sesongen. Startnummeret festes god synlig på brystet. Tidtakingchip er festet bak nummeret, og må ikke fjernes. Mister du eller har glemt nummer kjøpes nytt startnummer for 50 kr.

Resultater Uoffisielle resultater blir publisert umiddelbart etter løpet. Endelig resultatliste er klar innen kl 23.00 løpsdagen.

Premiering Etter hvert løp trekkes det ut en vinner blant alle som har deltatt enten i trim eller konkurranseklassen. Vinneren vil bli kontaktet i etterkant av løpet, samt publiseres på Facebook. Vinneren på det første løpet vinner et gavekort på verdi 500 kr hos Elkjøp Steinkjer. Hentes i butikken. På løp nr 2 trekker vi en heldig vinner av et gavekort på 500 kr hos G-sport Steinkjer som hentes i butikken. På løp nr 3 trekker vi ut en vinner av kaffeavtalen 2021 hos Circle K. Koppen kan hentes ut i november!

For spørsmål ta kontakt med ragnhilddullum.knudsen@bedriftsidretten.no